Dr. Marty Nature's Blend Reviews

Dr. Marty Nature's Blend
( 171 reviews )
171 ‘Dr. Marty Nature's Blend ’ Reviews
  • Sort Reviews By:

Picky dog loved it!
July 9, 2019
Our 8 lb. dog has been a reluctant eater but loved this food! He smells it when I get it ready and is anxious to eat!

BEWARE, BEWARE, BEWARE
June 27, 2019
THIS DOG FOOD CAN BE EXTREMELY HARMFUL TO OLDER DOGS W/KIDNEY ISSUES. WE WERE NOT EVEN AWARE OUR DOG HAD THIS AND WAS DOING FINE TILL WE SWAPPED HIM OVER - 3 WKS LATER HE STOPS EATING AND LITERALLY ALL HIS KIDNEY/ LIVER AND THYROID ENZYME LEVELS WERE THRU THE ROOF DUE TO THIS FOOD AND THE LIVER TREATS. THIS ALMOST KILLED OUR DOG WHO IS A FAMILY MEMBER. NO WARNINGS WHATSOEVER ABOUT THE HIGH LEVELS OF PROTEIN AND FAT CAN BE VERY HARMFUL TO OLDER DOGS. HIS VIDEO IS A POLITICAL BUNCH OF BS. OH AND BY THE WAY I NOW HAVE A $1200 VET BILL I HAVE TO PAY DUE TO THIS CRAP FOOD.

SATISFIED
June 20, 2019
This bag of dogfood is expensive. But well worth the cost. I'm convinced.

Scammed
June 6, 2019

I ordered six bags. Because the price is in US dollars, it cost me a lot more as I am in Canada, I sucked it up. Then I was charged $50canadian in customs duty.

I emailed and cancelled my subscription, four days later they sent another six bags and charged my credit card. I called and was told that I cancelled too late, I was told to not accept the delivery and maybe, when they get it back, I might get a refund. The customer service rep was sarcastic and spoke to me like I was a half-wit. When I complained about his attitude, he told me not to bother complaining as he was the supervisor.

I’m now out another almost $300canadian for six bags of food. I am on a fixed budget and cannot afford it. I think I will have to cancel my credit card because I don’t trust DrMartys Nature’s Blend not to do it again. I would NEVER recommend anyone order this food.

Kat June 10, 2019

Hello Linda. I am Kat with Dr. Marty Pets. I am sorry to read that your subscription was not cancelled in time. Unfortunately, we do not have any control over the customs fees assigned by the Canada Border Services Agency. We pride ourselves on our customer service and did not provide you a good experience. I am saddened to read about the treatment you received, and would like to apologize on behalf of Dr. Marty Pets. All orders that are returned receive a refund upon 5-7 business days of arrival at our fulfillment center. As a courtesy, I would like to refund your purchase without any need for return. Please email me at [email protected] so that I may have more details on your customer service experience and issue your refund right away.

Scammed with recurring order I was totally unaware of
May 15, 2019
Just received an email notifying I was charged $121.35 for Dr Marty ProPower Plus. Upon calling customer service they claimed it was a recurring order and refused to reimburse ubtil I returned the order. I am a senior citizen on a fixed income. First off the garbage they sent did nothing. I absorbed this scam, only to have another $121.35 embezzled from my debit account.

Kat June 10, 2019

Hello Linda. I am Kat with Dr. Marty Pets. I am sorry to read that your subscription was not cancelled in time. We pride ourselves on our customer service and did not provide you a good experience. Unfortunately, we do not have any control over the customs fees assigned by the Canada Border Services Agency. Please email me at [email protected] so that I may have more details on your customer service experience.

Kat June 10, 2019

Hello Loren. My name is Kat and I am with Dr. Marty Pets. I am sorry to read that you feel we are a scam. Dr. Marty Pets is a reputable company committed to providing the best in health and wellness for our canine customers. We choose only the highest-quality ingredients and stand by our 90-day money back guarantee. The full details of our 90-day money back guarantee are provided in our Terms and Conditions page on our official website. I would like to make this situation right. Please email me at [email protected] so that I may provide a refund for you right away.

Linda O June 06, 2019

I was scammed out of $152 on the recurring order. I had called and cancelled but four days later it was sent anyway. Because I’m in Canada I also have to pay $50 duty.

Customer service was just rude and now they are ignoring my emails. He laughed at me and mimicked me when I called...

Servings per bag
May 12, 2019
I found the info video and reviews very informative. One exception is that on the bag is tells you how much to feed your fur friend but not how many servings per bag it provides. Which would be great info in determining how many bags to purchase for a subscription.

Kandi C June 10, 2019

I still do not understand....for instance:How Much is in a bag for an 80 pound standard poodle to eat every day? Also is the subscription for once a week? If I have an 80 pound dog and there are only 16 oz in each bag how long would a bag last for my dog?

So in closing, what I believe everyone is trying to ask is what does one bag of the 16 oz make period?

We are trying to find out how much food the bag makes not how much food our dogs need on a personal breed preference.

Kat June 10, 2019

Hello Linda. I am sorry to read your review. We pride ourselves on our exemplary customer service, and I would like to apologize on behalf of Dr. Marty Pets that you did not receive the service you deserve. Please reach out to me at [email protected] so that I may look into your issue.

Kat June 10, 2019

Hello Fin. I am Kat with Dr. Marty Pets. Thank you for taking the time to review Dr. Marty Pets. On our official website, we provide the feeding recommendations based on the weight of the dog and how many ounces each bag of Nature’s Blend contains. The amount of servings each bag of Nature’s Blend provides varies due to the variations in sizes and nutritional needs of all dogs. Please do not hesitate to reach out to me at [email protected], if you have any further questions. I hope you have a wonderful day.

Linda O June 06, 2019

Do not do recurring subscription - they will send you too much, too many times and ignore you when you try and cancel.

Joe B May 22, 2019

For example, how much would a 20# dog eat per day

Great food but breaking the budget
April 27, 2019

My dog,a 20 month old chow chow,took to the food right away. Her stools were much smallerthanks to the lack of fillers in regular dry food.

The only problem is the price. We only budget $400/month for our food and this food is over half that amount per month. Being retired and on a fixed budget, I don't think we'll be able to keep her on it past this last shipment.

Kat May 01, 2019

Hello Lynn. I am Kat with Dr. Marty Pets. Thank you for taking the time to leave your review. I am happy to read that your pup loves Nature’s Blend. Nature’s Blend can be used as a supplement topper with your dog’s current feeding regimen. Your dog is still reaping the benefits of our high-quality formulation and nutrition in this way. We understand that using Nature’s Blend can be difficult for some. Dr. Marty Pets constantly has sales running on our variety of food and treats. Our Customer Service Representatives are happy to find any specials that are available to you. Feel free to reach out to me at [email protected] if you have any questions.

still not sure
April 27, 2019

My 12 year old cockapoo or some such mix, has become a finciky eater over the past year or so. He has been home cooked fed for the most part, with occasional can of food. I tried mixing this in with his food and he seemed to love it at first. Now, he's back to finicky. I believe he had some digestive issues getting used to it, as you said may happen. I have decided to try smaller meals and that seems to be working. I give him a small serving in the morning, about 1/4 cup, and he is eating that readily now. Two other meals are meat and vegis, some occasional grains.

He is not a friendly dog, barks at everyone and has bit a few people who dared come close. To me, he's sweet and lovable. So, some differences I have noticed: He is much better behaved and happier when I walk him; less lunging (I'm a terrible trainer), tail held high. This food will be worth the high price if it indeed helps with his aggression and fears. When my family came over for Easter, he seemed genuinely happy to see them. They all noticed the difference. As for fear, we had some thunderstorms yesterday and last night. He woke me with his shaking so hard, the bed shook.

I'm hopeful, though.

Kat May 01, 2019

Hello Ruth. I’m Kat with Dr. Marty Pets. I am happy to read that you have noticed differences in your pup since starting a daily feeding regimen with Nature’s Blend. Dr. Marty’s formula and preparation techniques are so nutrient-dense that your dog is still benefiting from the high-quality nutrition Nature’s Blend provides on his current feeding schedule. Dr. Marty Pets constantly has sales for our variety of food and treats, and our Customer Service Representatives would be happy to find any specials available for you. Please contact me at [email protected] if you have questions, comments, or concerns regarding Nature’s Blend.

Too expensive
April 27, 2019
My dog is a 60 lb lab mix who loves the taste of your food. Of course, I have yet to find ANY dog food this chow hound doesn't love. I mix it in 33/67 with her regular store kibble because at your prices, I simply can't afford to give use it as her exclusive source of nutrition. I am not yet ready to commit to a subscription relationship with the Dr. Marty brand, but I will continue using it as a supplement for the time being. I could be induced by a seriously large regular discount. Otherwise, I am on the fence about this dog food.

Kat April 30, 2019

Hello Richard, I’m Kat with Dr. Pets. Nature’s Blend is carefully formulated to provide the best nutrition for your pet, resulting in high-quality ingredients and preparation techniques. We understand that it can potentially be difficult to use Nature’s Blend as the sole source of your dog’s food, so we also suggest using Nature’s Blend as a topper to use together with the food your dog already eats. Your pet will still feel the benefits in this smaller dosage. We constantly have sales running for our different products, and our Customer Service Representatives would be happy to find any specials available for you. Please e-mail me at [email protected] if you have any more questions or concerns about Nature’s Blend.

I didn't believe it until I saw for myself...
April 25, 2019
I was sucked into watching Dr Marty's video about his product and wasn't totally convinced but thought I'd give it a try due to the reviews. Everything he says about the food has proven to be true. I have a 13 year old Shih Tzu and over the past few years he has become extremely picky about his food. So much so, he started to lose weight. I made homemade food for him which he grew tired of, I bought the expensive fancy stuff which he also grew tired of. Now when I'm preparing Dr Marty's food for him, he sits right next to my feet and whines until he gets it. He licks the bowl for 2 minutes once he's done eating. I just couldn't believe what I was seeing. In addition, his coat is shinier, his skin isn't as dry and itchy, and he used to limp on his back right leg and no more! It's absolutely incredible. Worth every penny. Thank you Dr Marty!

Sandra R May 17, 2019

I AM SO SORRY. MY NAME IS SANDY WE LOST 3 DOGS OVER THE YEARS FROM CANCER ALSO. MY HEART STILL HURTS AND I DO NOT THINK I WILL EVER GET OVER THE GRIEF. WE ARE NOW 76 AND HAVE RESCUED 2 DOGS ONE QUITE OLD THAT HAD A HORRIBLE PAST LIFE. SHE IS SO HAPPY EVEN THOUGH IT TOOK HER 3 YEARS TO HAVE HER OWN WONDERFUL PERSONALITY. SHE IS 13 AND OUR OTHER RESCUE WE GOT WHEN HE WAS 7 MONTHS OLD. HE STILL HAS SOME ISSUES THAT HE MAY NEVER GET OVER. THE HUSBAND WAS AN ABUSER. THEN 10 YRS AGO A KITTEN JUST UNDER 6 MONTHS OLD CHOSE TO MAKE HER HOME WITH US. SHE STILL HUNTS FOR FOOD. HOWEVER ALL THREE COS US MORE THAN OUR MONTHLY GROCERY BILL.

John April 29, 2019

I bought Dr. Marty's food in a last ditch effort to try and save our 10 year old Wheaten Terrier - Lucy, who had been diagnosed with stomach cancer. She loved the food but unfortunately we were too late to turn her around. I wish that I had known about Dr. Marty's food earlier in her life... We now have another Wheaten and we will not feed her anything else. While we haven't had her long enough to observe the benefits - she absolutely loves her food. I have shared your video with all of my dog loving friends so that they are aware of what we are putting into our puppy-luvs and the potential dangers of the food we give them! Thank you Dr. Marty!

Customer service is useless
April 23, 2019
When I put in an order it offered a big discount on 12 bags so I thought I’d go for it. Well that was $300 for this special. I kept emailing when I didn’t receive it after 10 days. When I called they would say don’t worry it will be late. It’s 2 weeks. I had to go buy Stella and chewy s which she does like better but went for the discount. No email has ever been answered. I can’t get anyone to talk to and all I want now is a refund .

Carolyn F May 12, 2019

Hi this is Carolyn and very impressed with the food. Alergy s are gone. Both my dogs gain alot of weight, what do you recommend besides walking them.

HELP!

Kat April 30, 2019

Hello Casey. My name is Kat and I am with Dr. Marty Pets. I am sorry to read about your experience with our customer service. Satisfying customers is our number one priority and we have not demonstrated that for you. I apologize for the inconvenience and would like to make this right. As a courtesy for your trouble, I would like to issue a full refund. Please contact me at [email protected] so that I may have more information regarding your order and begin the refund process.

Not spectacular
April 23, 2019
Sam, a Jack Russel, took a little while to try Natures Blend but he seems to like it. He prefers it dry rather than reconstituted. I have not removed his usual fare. He still chooses his alternative dry food and regular canned food sometimes. He’s always been a finicky eater so nothing has changed much. Sam is ~14 years old and his health may be failing. He has an occasional burst of energy but it’s hard to attribute it to Natures Blend. We really love our dog and want the best for him but I’m not sure I will continue using Natures Blend because it is crazy expensive!

Kat May 01, 2019

Hello Thomas. I am Kat with Dr. Marty Pets. We understand that it may be hard for some to use Nature’s Blend as the sole source of nutrition for their pet. Using Nature’s Blend as a topper along with your dog’s daily feeding regimen still provides nutritional benefits. The high-quality ingredients and formulation are still able to be absorbed in these smaller serving sizes. Feel free to keep me updated on Sam’s health journey with Nature’s Blend at [email protected] I would love to help with any questions or concerns you have about Dr. Marty Pets and our other products.

Margaret C April 25, 2019

I worry about Sam eating Nature's Blend dry, won't it absorb the liquid in his tummy and cause him problems?

In like a Lion and out like a Lamb
April 21, 2019
Both my dogs dived into their first bowl of Nature's Blend and ate it all and this continued for several days. Then it was like someone turned their switch off. They will eat it only occasionally now like a snack or not at all. I can't honestly say what the problem is. I don't know what to do. Like the old saying goes, "the jury is still out out on this one".

it seems healthy
April 21, 2019
I've tried 15 bags, in the beginning, she ate it up right away. now she picks at it. and whatever energy she got, in the beginning, is now gone. I had to put her on dog food that is grain free gluten free with meats and veggies all good ones thanks to your explanation. but bottom line I can't spend this kind of money but thanks for the experience ad education

Kat May 01, 2019

Hi Gill. I am Kat with Dr. Marty Pets. Thank you for review. Many pups love Nature’s Blend, but we understand that results may vary. We suggest trying Nature’s Blend as a supplement topper. You may put a smaller dosage of Nature’s Blend on top of your dog’s daily feeding regimen. Your dog may still feel the benefits of our high-quality ingredients and formulation in this way. Please feel free to reach out to me at [email protected] if you have any further questions, comments, or concerns.

Dogs Like it
April 20, 2019
Ingredient list is excellent with ONE EXCEPTION-tocopherols, a preservation toxic to dogs. Please explain why it’s there. M

Janice F April 22, 2019

SEE BELOW

Walter
April 19, 2019
My two Mini Australian Shepherds are puppies of 1 year and 6 months and 1 year old. Sammy is a very picky eater and Tank will eat "anything" that doesn't move or run away. I used the mixture as provided by Dr. Marty and slowly introduced them to the new food. Sammy sniffed at the bowl and turned away and sat down on the porch looking at me with "that" look. Tank sniffed at it for a bit nibbled around and now will pick through the regular dog food and find Dr. Marty's brand and eat it first. He is still hungry and will continue eating the regular food until its all gone. After about 10 days Sammy was nibbling and tasting the new food. He now picks through the regular food to find Dr. Marty's brand and loves the new food. Both have eaten dry food since they were old enough to eat regular dog food. So I serve them Dr. Marty's and their regular dog food dry, a mixture about half and half. They are alert, energetic, coats look good, and they are very smart doggies! I would give them "only" Dr. Marty's but, it is a bit cost prohibitive for me right now, so mixing it with regular food fits my budget.

Food
April 18, 2019
Did not notice any changes

Virginia I April 23, 2019

I purchased the product for my senior pom because of her aging and health problems. Unfortunately, even after hydrating the pellets, she still found it difficult to chew because of the poor condition of her teeth. The same is true with the snacks. Many of the pieces were just too hard for her to eat. My adult, pom, however, really loves the product and enjoyed every morsel. He is ten and she is close to 15.

Unbelievable
April 18, 2019

My 2 Chinese Cresteds, 1 true hairless and 1 powerpuff have been on Fromm grainfree since they could eat dog food, they are both 4 now, but they often seemed "bored" with mealtime. I came across the ad for Dr. MARTYS (can't remember where) and since I often heard other Crested owners claims of the benefits of feeding raw I thought what could I lose and the fact that it was freeze dried was very appealing to me. From the very first introduction of Dr. Marty's with their Fromm they picked out the Dr. Marty's (I didn't reconstitute it) and left their Fromm in their dishes and looked at me as if to say...where's the rest of my half cup of Dr. Marty's, you can have the Fromm. From that moment on I just fed the Dr. Marty's. They took to it immediately with no problems! I have seen the difference in my hairless's skin and my puff's hair. They are so taken by Dr. Marty's that I even use pieces as treat rewards. Their bathroom habits are very predictable now and not any problem that I can find in the switch over in their food except that they love mealtime now and it pleases me to see how happy they are with Dr. Marty's . We are all happy campers and are sold on all the promises made about Dr. Marty's so much so that I have signed on for your subscription plan! Thank you for this wonderful food from the bottom of my heart. I know both my boys are happier and will be healthier because of it.

Lois Wollenzien

Kat May 01, 2019

Hello Lois. My name is Kat and I’m with Dr. Marty Pets. I am pleased to read that your two Chinese Crested dogs love Nature’s Blend. I would like you to know about our new Tilly’s Treasures Raw Beef Liver Dog Treats. Tilly’s Treasure’s is freeze-dried just like Nature’s Blend, and is naturally full of vitamins and minerals. If you would like more information on this or any of our other products, feel free to reach out to me at [email protected] I would be happy to help.

Dr. Marty's Propower plus digestive supplement
April 18, 2019
This review doesn't even deserve one star. I decided to buy this product for our 12 year old Australian cattle dog mix after carefully scrutinizing every ingredient to make sure that it is beneficial for dogs. The first time this powder was given to her (full scoop recommended for her weight), she had a lot of belching afterwards. Not thinking much about it, we continued to give her the powder, except with half of a scoop. One week later my dog vomited three times in the morning. Three weeks after that she was violently sick with vomiting and explosive diarrhea which turned bright red with blood within 2 hours. After rushing her to the vet, the vet took one look at her stool sample and recommended we take her to the emergency animal hospital, where she was diagnosed with hemorrhagic gastroenteritis. She was given IV fluids and luckily was stable enough to recuperate at home. It took her several days to fully recover with the help of five different medications. She was not given any change in her diet at this time except for the addition of the pro power plus which makes me strongly suspect she had a severe allergic reaction to this product that almost cost her her life. Unfortunately other than the stomach upset happening one week after taking this product my dog couldn't signal to us how much pain or discomfort she must have been feeling. This product may work for some dogs, but almost killed our beloved dog. I strongly urge those considering this product to think twice about purchasing it, because IT IS NOT WORTH THE RISK. STAY AWAY!!!

Kat April 20, 2019

Christine, I'm Kat from Dr. Marty Pets. I was really upset while reading your review as this is the first time I've heard of this reaction while a dog was trying Nature's Blend. Please e-mail me at [email protected] with your full name so I can notify our Adverse Reactions Team right away. We take these reviews very seriously and we'd like to look in to this to ensure that this does not happen ever again. I'd like to stress that we always ask our customers to consult their pet's veterinarians prior to beginning any new dog food to ensure that it is right for them. I also wanted to mention that we would never make a product that we didn't wholeheartedly believe in and there are hundreds of happy customers whose dogs love Nature's Blend so I'd like to get to the bottom of your situation right away. Again, please e-mail me at [email protected] and I'll be issuing you a full refund while getting more information from you so I can investigate further. Thank you.

Dr. Marty dog food
April 16, 2019

I have 2 small older chihuahua's, they love Dr. Marty's dog food, I started them on this about 2 months ago and my oldest chihuahua has improved in playing a lot more with her toys.My other older chihuahua is disabled, can't walk on her own, she has 2 rear torn acl's and 2 displaced patella's so she must walk with the assistance of a human wearing a sling, she also loves the dog food and doesnt want to stop eating it.I took the bag of dog food to have the vet review the ingredients on the pkg and she said they are all great ingredients to have my dogs eat and was impressed, my dogs love this dog food !

Laurie C.