Vinesse Wine Club Reviews

Vinesse Wine Club
Based on 14  Reviews



Review It

About Vinesse Wine Club

The Vinesse Wine Club, located online at Vinesse.com, was established 20 years ago as a monthly wine club with the purpose of attempting to make interesting wines accessible to the average consumer.

Vinesse says they are one of the largest and most respected wine clubs in the country, specializing in finding little known wines from small wineries which average wine lovers would not be able to find anywhere, unless they happened to attend the winery itself.

They also like to provide a guide to their wines, including giving their customers the wine’s story as well as recipes for the foods that will pair best with that month’s wine selection.

When you sign up for the club, you must provide them with an address where you or someone else over the age of 21 can personally sign for the delivery. Vinesse will deliver to your place of business if this is easiest for you.

Unfortunately, however, there are some states which will not allow you to receive wine in the mail. These include states like Alabama, Arkansas, Maryland, Massachusetts, New Jersey, Pennsylvania and many others.

If you do live in a state which allows wine shipments, however, you can choose to receive red wines, white wines, or a mixture of the two varieties. Vinesse says their goal is to only provide you with wines you will like.

To that end, if you have complaints that a wine is damaged or you do not enjoy it, you can call customer service at the phone number 800-823-5527 to either request a refund for that month or a replacement wine. You can also choose to skip a month if you are going on vacation, or for any reason.

And, if you decide the membership is no longer beneficial to you, you can cancel at any time, and for any reason. This club requires no minimum purchases or minimum time commitment.

If you have any experience with this service, please leave your Vinesse Wine Club reviews below.

14 ‘Vinesse Wine Club’ Reviews
Sort Reviews By:
review author image
1 Review

a FORMER CUSTOMER



June26, 2019

I HAVE BEEN A MEMBER OF viness for approx 10 years because i can earn Hawaiian miles i have called several times over the ten years but this time they did not answer Vinesse wines. They answered NRA i was very surprised and asked if this was vinesse wines or did i have the wrong number? The operator told me they are partnets with NRA. I asked how long they had been NRA and she said for a long time but they had chaned to NRA but still sold .vinesse wines. I told jher i wanted to cancel my account. I am not a supporter of NRA and she said the wine was on its way for delivery but i could refuse to accept it and they would refund me the money as soon as they got the wine back. I decided to accept the last shipment because they had already charged my account and i didnt want to go thru a hassle getting a trfund. I told her i am not a gun supporter and would never have been a customer if I had known their affiliation with NRA.. Just in case some of you members have not called recently i wanted to tellyou you are supporting NRA with every purchase you make. .

Did You Find This Review Helpful?
out of 0 People Found This Review Helpful
Comment on this review
Your Comment
review author image
1 Review

Bad business practices



November17, 2017

This review is about their business practices and not their wines. You have to be home to sign for the delivery and then they charge you 15% when it has to be shipped back to them. It would have been very easy to just state someone must be home to sign for the package. I knew I could not do that. Instead, they intentionally do not say that. I would still be a member if not for this single, easy to fix item because I would have just shipped it to my work. They offered to do just that after the fact but I don't want to do business with a company that isn't upfront about an obviously known issue. I cancelled immediately.

Did You Find This Review Helpful?
out of 0 People Found This Review Helpful
1 Comment
June 21, 2018

It's the law that in order to receive alcohol you have to be 21 or over. It's not the company's fault that you did not know the law. Seriously, how could you not know this?

Your Comment

review author image
1 Review

rip off



May25, 2017

I sent my Introductory for $49.99 in on 4/28 by snail mail (which means they received it by at least May 2). The wines arrived and were OK. I read all of the literature, including that they would send out a delivery every month. On 5/24 I called to cancel because their shipping charges are outrageous and more than other wine clubs I use. I was considering subscribing for a cheaper club but then the representative told me that my new shipment had already been sent out. I told him that it wasn't yet a month since I ordered and received no notice of a shipment and he said "We don't notify you and the shipments take 3 weeks to get to you. That is why we sent it already." 3 weeks? Are you kidding me? The first shipment they sent arrived one week after they received my order. 3 weeks delivery time in 2017 is hogwash. I asked him the price I would have to pay for this delivery and he said that for the 6 bottles sent, it was $123.49. Their wines were worth only half of that amount. If I decided to refuse the shipment they would charge my card $45 for the return of the box of wine. Be very careful if you take the Introductory Offer. Cancel immediately or they will send out a shipment and make you pay through the nose. Also, they never offered me the choice of frequency of delivery, the number of bottles or whether I wanted red, white or mixed. A real rip-off company. Best to stay away. Try Laithwaites instead. They let you know when a delivery is scheduled in time to postpone and offer free shipping periodically. I have free shipping for a year and order from them regularly. They are honest and although some prices are high, they offer specials and their shipping rates are much cheaper than Vinesse.

Did You Find This Review Helpful?
out of 2 People Found This Review Helpful
1 Comment
June 13, 2017

Hello Elizabeth,
Thank you for your feedback regarding your experience. We would like to apologize for any misunderstanding when taking part of one of our wine clubs. With our wine clubs being on an automatic renewal basis, we have set shipment dates each month for each of the wine clubs we offer. The standard shipments contain 6 bottles of wine, per your wine preference selection when enrolling. Our members are able to customize practically every aspect of their wine club because we understand not all wine lovers have the same needs. Such changes include altering shipment dates (delay), bottle count, wine preference/club, and the shipment frequency. These changes can be made by logging into your web account on our website and managing your wine club(s) yourself, utilizing our live chat and allowing a representative to assist you, sending an email request to [email protected], or by calling our Customer Support Center at 1(800)-823-552. Our hours of operation are Monday – Friday 6:00am – 5:00pm PST. We generally quote 10-14 business days for a shipment to arrive from the date it leaves our facility in Napa, CA. Shipments can often come sooner, but we try to account for any delays that might occur. If you feel anything is amiss regarding your account, we would love to take a look at this for you.

Your Comment
review author image
1 Review

gabe



December6, 2016

Run do not walk from this rip-off. The day I cancelled, they immediately send the next order and lied about the date they sent it.
I returned the shipment but still cost $70.00 .

Did You Find This Review Helpful?
out of 1 People Found This Review Helpful
1 Comment
June 13, 2017

Hello Gabe,
Thank you for your feedback regarding your experience with our wine club, as it is important to us that all our members have nothing less than a positive experience. We would like to apologize for any confusion that may have been caused during the time you were enrolled with us. Looking over your membership history, we do see that you received a total of two shipments from the American Cellars Wine Club. We received notification of your request to cancel on 10/21/16 and promptly closed your membership. We also show that your 2nd shipment left our facility on 10/12/16, which is why you received an additional shipment. When you called us to cancel your membership, the shipment that was already in progress should have been communicated to you and we apologize if this wasn’t the case.
With regards to the $70 charge you incurred, we do not show any record of this, but would love to resolve this for you. Please contact our customer support department at 1-(800)-823-5527, our hours of operation are Monday – Friday 6:00am – 5:00 pm PST so we can research this further and hopefully resolve any outstanding issues.

Your Comment

Unethical business practices



October24, 2016

Buyer beware. These guys are not legit. I received, and was charged for, three cases of wine within the first 8 days. I refused shipment on two of them, but the charges remained over a month later. Their website does not allow you to remove any wine club subscriptions - only add additional ones. Plus they send seasonal shipments that you must opt-out of by going to their website months ahead of time. In my opinion, Vinesse and American Wine Cellars are very unethical and deceitful. On top of all that, their wines are average at best.

Did You Find This Review Helpful?
out of 0 People Found This Review Helpful
View all 2 Comments
June 13, 2017

Hello Kane,
We appreciate your feedback and review, as we certainly do not want to leave our members feeling that we are not legit! We strive to ensure that each of our member’s expectations are met above and beyond what you would experience with any other wine club. We show that you enrolled into two additional wine clubs, the Grab Bag Wine Club and the Elevant Wine Club, as well as the American Cellars Wine Club, which is the reason for the three charges you mentioned. We apologize if this was unintentional, but would love to get that taken care of for you. While it was correct that you were unable to cancel online at the time, we have since added that feature so that our members are now able to do so. Our tasting department carefully selects wines from wineries who have fine-tuned their craft into unique and special varietals to be sent to you, however we do understand that everyone’s wine preferences are unique. It is for this reason that we have our satisfaction guarantee and will replace any bottles you deem unsatisfactory within 45 days. We show that when you contacted our Customer Support Center, the refund you desired was taken care of over the phone. We do have a holiday shipment that we provide during the holiday season due to the increase in demand for wines during this time of year and many of our members love this service. We send letters one month prior to the shipment to remind our members that they may opt out either online or by calling our customer service department. Again, we would like to apologize for any misunderstanding in this matter when you were using our services and hope that you consider Vinesse in the future.

June 14, 2017

Your "customer service" representative was not at all helpful and the "refund" included high restocking and non-refundable fees. Your company is unethical and dishonest. I appreciate that you took the time to respond (8 months later) but it does not change the fact that you have business practices that are swindling people out of their money. You want to make things right? Refund all of the money except the original amount for the first purchase. Respectfully, Kane.

Your Comment
review author image
1 Review

Dishonest



October12, 2016

I tried their wines. Nothing special. I decided that I no longer wanted to be a member when I received a notice for a wine shipment in the following month. They charged me $30 to cancel.
I think they are scamming people.

Did You Find This Review Helpful?
out of 1 People Found This Review Helpful
1 Comment
June 13, 2017

Hello John,
Thank you for your feedback, as we always welcome the opportunity to make things right with our members. We would like to apologize for any misunderstanding about our wine club. Our wine directors do their very best to try and pick out the cream of the crop when it comes to the wines we provide for our members. We’ve been in this industry for 25 years, and have been able to build long-lasting and meaningful relationships with wineries from all over the globe. This has allowed us to be able to offer wines that you would not otherwise be able to try. We understand that not all wine lovers share the same love for every wine. We do have our satisfaction guarantee in which we will replace any wine you deem unsatisfactory within a 45 day period, at no cost, in your next wine club shipment. If you don’t have an upcoming wine club shipment, you can still take part in receiving replacements, we simply ask that you cover the shipping cost for the replacement bottles. You are able to choose the varietal when selecting replacements to better ensure that you will enjoy the wines being sent to you. We don’t have, nor have we ever had, a cancellation fee. Please call us if there are any charges unexplained. A representative would be happy to go over your membership with you. Our customer support department can be reached at 1-(800)-823-5527, our hours of operation are Monday – Friday 6:00am – 5:00 pm PST. Again, we would like to apologize for any misunderstanding in this matter.

Your Comment

No worth the headaches!



October1, 2015

Delivering wine is a tricky situation because someone 21 year or over has to sign. So it's a crap shoot if you're even home. I wasn't home for a delivery so their shipping company left a notice. I called them and arranged for a delivery the next day between 8AM and 12PM. No one showed, I had to leave my home. Then they attempted another delivery late that same day, no one home to sign. I had already wasted 4 hours of my time (and this was not the first incident). Since this wasn't the first time I called customer service and cancelled my subscription for the reason of THEIR DELIVERY COMPANY IS A WASTE OF TIME. I then got a condescending email telling me that my subscription was cancelled, and because I refuse the shipment to be delivered at another time (yep, the one that didn't come when I waited for 4 hours) I was being charged a 15% re-stocking fee plus all shipping. The wines were mediocre at best. Sorry that I let the lure of American Airlines Advantage Miles ever get me involved with this company. Do not sign-up, not worth the headaches involved, including from their wine choices. Shame on you American Airlines, bad choice!

Did You Find This Review Helpful?
out of 3 People Found This Review Helpful
1 Comment
June 13, 2017

Hello Cheri,
Thank you for the feedback in this matter. We would like to apologize for any inconvenience that may have occurred during your time with us as this is not a goal of ours as a wine provider. Due to the nature of shipping alcoholic items, it is a federal law to require an adult signature of someone of the age of 21+ to be available to sign for wine club shipments. This is going to be the case with all companies who offer an at-home delivery service for wine. We understand that many of our members maintain busy schedules due to work or other arrangements in which they cannot be home for our deliveries. Generally, we recommend to have your wine club shipments sent to your place of occupation to ensure someone is able to sign for your shipment. Many of our members find this a convenient and easy alternative to shipping the wines to your home. If this isn’t a viable option, another alternative is to have the shipment held at a nearby pickup location. We are able to request the shipments to be held for you to better accommodate your busy schedule. We find that these adjustments make receiving your wine club shipment easier and more convenient for our members. If you could contact our Customer Support Team, we’d be more than happy to discuss the restocking fee that was applied to your refund total. We can be reached at 1-(800)-823-5527, our hours of operation are Monday – Friday 6:00am – 5:00 pm PST.

Your Comment
review author image
1 Review

scam



December15, 2014

I am writting regarding a promotion US airways sending to me by email last month. It's saying 'Act today and you'll earn a total of 5,000 bonus Dividend Miles® with your first two wine club shipments and enjoy six of Italy's finest wines for only $9.75 per bottle, including 1¢ shipping with your first shipment. Plus, get a 6-piece Cellar Master wine tote (a $37.95 value) and earn 5 bonus miles per $1 spent on all future wine purchases.'

I clicked the website it's saying first shipment is 41.94 including shipping. But I was charged $224.40! this is rip-off. I have to pay $60 to return them because they are heavy. I just want you be aware of this. and I am very sure I am not the first one to complain this.

Did You Find This Review Helpful?
out of 3 People Found This Review Helpful
1 Comment
June 13, 2017

Hello Amanda,
We’re so sorry this happened. We uphold all our promotional pricing. Please contact us if you feel you were charged an incorrect amount so we can look into this and resolve the issue. It is of utmost importance to us to ensure that we are delivering the services we advertise at the price we list them at!

Your Comment

Leave a Review