Pawtrack Reviews

Pawtrack
Based on 7  Reviews



Review It

About Pawtrack

Pawtrack.com is the online home of Pawtrack, a new GPS enabled tracking collar that has been designed specifically for pet cats, though the website says it can also work on small dogs. 

How Does It Work?

According to their website, Pawtrack is the world’s most advanced cat tracking system. This collar weighs just under 2.5 ounces and can easily be charged using a micro USB from your computer or wall adapter charger.  

Pawtrack says that though their collar is able to help pet owners when they believe their pet may be lost, the real benefit of this trackable collar is to always know where your cat is going and what it is going when it is away from the house. 

To do this, the collar uses both GPS and GLONASS for the most advanced tracking, even in the most challenging circumstances. The collar also uses your home Wifi to detect when your cat is at home, so that it can switch battery modes and ensure that you have the best battery life management. 

Finally, the website says that this collar is also splash proof and should be able to easily handle the weather and circumstances your cat might encounter, and it is constructed using elastic so that if your cat gets trapped somewhere, the collar will release to ensure your cat isn’t injured. 

Mobile Options

At this time, all tracking information for your cat will be available from a website, but in the future Pawtrack does hope to provide mobile applications so pet owners can track their pets from tablets and smart phones. 

Cost/Price Plans

Since this product is available in more than 170 different countries around the world, there are many different prices that you will find posted for the Pawtrack collar. You can easily find your country of residence, however, and the listed price for that country. 

In the United States, the Pawtrack collar is priced at $160.00, and this includes the collar and the first twelve months of GPS tracking. Once your initial year has passed, you will need to enroll in a monthly tracking service which is currently priced at $5.99 per month in the US.  

Refund Policy

Currently this website says that customers have the first seven days from the date of delivery to return their collar and cancel their monthly subscription. Customers will not be able to return the collar for a refund after the first seven days have past, but if your collar fails within the first twelve months of purchase, the website says that they will replace the collar free of charge. 

Customer Service Contact Info

Customers who would like to contact Customer Service with any questions, concerns, or complaints can do so by email at [email protected]  

Reputation

In general this service appears to be well liked and well respected for the kind of advanced tracking it uses, as well as the smart operation of the collar, which recognizes not only when your cat is at home and connected to your home WiFi, but also when your cat is sleeping, so that it can provide the best battery power management.

The concern, though, is that this kind of smart operation is necessary because the entire collar must be taken off the cat and charged for up to four hours whenever the battery is low. In addition, because this company does not yet have a mobile application, it may not fit the needs of all pet owners at this time.     

Competitors and Alternatives?

There are many different tracking devices, both designed for pets like the Tagg Pet Tracker and those just designed for tracking in general, which can be implemented in a way to track your pet. 

If you have any experience with this company or their products, please leave your Pawtrack reviews below.

Related Articles

7 ‘Pawtrack’ Reviews
Sort Reviews By:
review author image
1 Review

I wonder how many other people have been ripped off by this company...



February10, 2019

Following the month-long disappearance of one of our cats, we spent almost £132 on a Pawtrack cat-tracker. The collar constantly fell off and, worse, still, the cat tracker was so imprecise that it couldn't even locate the missing collar. I then tried to exercise my statutory rights by returning the collar and asking for a refund. Pawtrack failed to respond to two letters, one of them registered. I really should have taken legal action against this company. I wonder how many other people have been ripped off by them.

Did You Find This Review Helpful?
out of 1 People Found This Review Helpful
Comment on this review
Your Comment
review author image
1 Review

Good idea, terrible execution



February4, 2019

We'd ordered one collar back in Oct 2017 and started to have issues with it in Jan of 2018. It was determined, after a lengthy back and forth it was related to a design flaw. Fast forward to end of June and we finally received the new version. I'd immediately expressed my concern as the collar was a vastly different design, and much weaker than the previous. I was told it was a 1.5KG break weight, which I felt was too low. Which it was as our cat lost it within some thick overgrowth that was on some private land. Naturally, before I could get access to it, the battery died and though I had a rough last position, was impossible to find.

At this point, given we'd had the product for as long as we had and only had a couple months of use, we determined the product was not fit for purpose, and requested a refund, which was immediately refused and countered with a 12mo extension on the service and a 66% discount. We don't want the service, nor collar, just a refund for a product that doesn't work for us, and was redesigned poorly.

Variations in collars would make more sense. Our cat is 4kg an a 1.5kg collar is insufficient.

I would accept a FREE new collar with the service, but to expect us to pay for a bad design is ridiculous at best and insulting at the very least.

Did You Find This Review Helpful?
out of 1 People Found This Review Helpful
Comment on this review
Your Comment

review author image
1 Review

If Pawtrack can work for our extreme cat Rolf, it can work for any cat!



January7, 2019

We are very pleased with Pawtrack. If someone wanted to take our Pawtrack away, they would have to fight us first.

We live near Warwick University, England and our cat Rolf loves to visit the campus. He used to disappear for four or five days at a time. It was very worrying for us as we didn't know if he was alive or dead. We knew he was on campus as we kept getting phone calls at all hours of the day and night from people on campus asking if we had lost a cat. He often got trapped in university buildings overnight because someone would let him in and he couldn't get out.

We tried two other brands of tracker before we got Pawtrack. Pawtrack is the only tracker that has worked for Rolf.It has made a massive difference to our lives because we know where he is 24 hours a day. Most days we fetch him from campus. It used to take us up to two hours to find him, wandering the campus, shouting his name and shaking his cat treat tin. Since Pawtrack, we nearly always find Rolf in minutes.

There are many benefits to Pawtrack over the other systems we tried.Pawtrack is accurate to within about a metre. When Rolf gets himself locked in university buildings we can go and rescue him. It is very easy to track him via the app on our iPhones. We like the heatmap and path functions so we know where he has been that day.

Pawtrack is specifically designed for cats so the collar is unobtrusive and very comfortable for Rolf unlike the previous system which had a large tracker device attached to his collar. Rolf has been wearing his Pawtrack collar every day for three months now and he has never lost it.

We have found the Pawtrack team to be very helpful, always getting back to us quickly when we have had requests or queries.

We had to wait three months from placing our order to getting the Pawtrack but it was worth it. It was a bit fiddly to set up but one of the students from campus helped us so we were fine. The batteries last a lot longer than the previous systems we tried but we would still like them to last longer as our cat likes to stay out for multiple days. The Pawtrack team have told us that they are working on that. Also, it is very easy to keep looking at where he is at any point in the day and if he is near a main road, it makes me anxious!

I have written this review because a previous reviewer said Pawtrack was a scam. For us Pawtrack has taken so much worry out of our lives and we wouldn't want to be without it.

This is a legitimate and genuine review. You can see photos of Rolf and some of his Pawtrack maps on his social media accounts. He is @rolfatwarwick on both Twitter and Instagram.

Did You Find This Review Helpful?
out of 0 People Found This Review Helpful
Comment on this review
Your Comment
review author image
1 Review

doesn't work, and they haven't refunded me



December7, 2018

I bought one and tried it out on my cat. Followed the instructions. It showed a location 50-100 feet away from where my cat was. Repeatedly tried to reset it, the bad behavior never changed. Called the company, they said they'd tried something on there end, but same bad behavior. Called again, they continued to tell me to do things I'd already done. Finally (within the return window time) followed instructions for sending it back for a refund. 4 months later, no still no refund.

Did You Find This Review Helpful?
out of 1 People Found This Review Helpful
View all 2 Comments
December 28, 2018

Gregg, this is Jeremy from Pawtrack. Can you let me know when you bought the collar as we can't find you using this name. Did someone else buy it? We would have refunded you had you sent the collar back so please do drop an email to [email protected] so we can sort this out.

December 28, 2018

Gregg, please contact us on [email protected] as you should have received a refund. We can't find you under this name, and that could be the problem. I am not sure when you purchased but our new collar is significantly improved on our older models.

Your Comment

review author image
1 Review

Worked well



December2, 2018

The tracker worked well. The cat managed to lose it twice (this however happens with all collars on the cat and the cat is faulty in this respect) but we managed to find it each time. The battery last as long as advertised for us - even in cold weather.

Did You Find This Review Helpful?
out of 1 People Found This Review Helpful
Comment on this review
Your Comment
review author image
1 Review

Not Recommended



September15, 2018

After waiting MONTHS to receive the collar after ordering it, we finally received it. The collar rarely connects, most commonly I receive the message "we cannot contact the collar at this time, it may be busy...." After my free year of service is over I will be looking for a better alternative.

Did You Find This Review Helpful?
out of 1 People Found This Review Helpful
Comment on this review
Your Comment

review author image
1 Review

SCAM !!!



July23, 2018

This product does not live up to ANY of the claims. The collar will not give you an accurate reading within 30-40ft and thats if it even connects ! I have had my cat in locations IN OTHER COUNTRIES.
The "support" is useless and will give you all kinds of excuses. The battery life is claimed at up to 4 days, NEVER will you get close to this. I was receiving a 4 hour battery life and after querying his was told to change some settings which in itself was a mission and then I managed to get 6 1/2 hours only ! Now if your cat goes out wondering for the day like mine and only comes back in 8 - 10 hours then this collar is essentially useless as you CAN NOT track like the expectation and my cat just happened to lose the collar and I have NO WAY of locating it because the battery is dead, after querying this with support they sent back a screenshot of a map with hotspots suggesting I look for it there, over three massive properties with thick vegetation ! I mean seriously !?!? Their app is also useless and keeps playing an annoying music so much so that I had to uninstall. They never addressed any of my issues and now refuse to reply to my emails..... STAY FAR AWAY !!!

Did You Find This Review Helpful?
out of 1 People Found This Review Helpful
1 Comment
August 09, 2018

We have had issues with yhe Pawtrack 2018 as well. There seems to be quite a lot of bugs in the app, for example, battery life is shown to be 0% all of the time. We were also unable to set up the collars and create user profiles using the app (this was done through pawtrack personnel after I contacted them about the issue).

The GPS tracking seems to work okay occasionally, showing the location quite accurately (within a 5 to 15 meter radius). However, the GPS signal gets lost quite frequently giving us error messages when we try to locate our cats. This might be due to poor coverage in our neighbourhood for this technology. Lately, we have also noticed that we cannot contact the collars around 1am to 3am when the service seems to be completely unavailable. We have tested this by putting the collars in places where normally we get a good signal, but around 1am we lose the signal, and then suddenly at 3:02am the signal is back on. Really strange.

The pawtrack website and app with its features look great but it doesn't live up to the expectation, and I don't think this product is worth 159 euros.

Your Comment

Leave a Review